zondag 25 juni 2017

Beschaafd

Foto: wikipedia
In de pauze van het tennistoernooi dronk ik wat met een tennisser die voorheen voornamelijk had gevoetbald.

  'Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik competitief ging tennissen', zei de man. 'Na de wedstrijd nog gezellig wat drinken met je tegenstander. Dat ging in het voetbal toch anders.'

  Ik beaamde dat het in het voetbal toch anders ging. We deelden wat voetbal-anekdotes over teamgenoten die de houten bankjes in de kleedkamer van de tegenstander pleegden door te zagen met een zakmes en hysterische voetbalvaders die je achtervolgden tot je haastig in je auto was gedoken en het vijandelijk voetbalterrein weer af was gescheurd.

  'Dan is een biertje en wat bitterballen na de wedstrijd toch gezelliger', concludeerden we.
  
  Een juiste conclusie, hoewel we net zo goed hadden kunnen concluderen dat beschaving weliswaar bijzonder comfortabel is, maar dat het in het algemeen maar weinig sappige anekdotes oplevert.